مقالات مقالات .

مقالات

۷‌ مرحله روتین پوست چرب

پس اگر پوست چرب دارید این نوشته را ذخیره کرده و از همین امروز مراحل آن را به تدریج در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

 

مراحل روتین پوست چرب

دقت کنید که پوست چرب به دلیل اینکه سبوم یا چربی پوست را بیش از اندازه طبیعی تولید می‌کند، مستعد آکنه است. یعنی منافذ پوست به راحتی توسط این چربی مسدود شده و به منبع میکروب و آلودگی تبدیل می‌شود. این خود یکی از عوامل اصلی ایجاد جوش صورت و بدن در پوست چرب است. پس روتین پوست چرب به این شکل آغاز می‌شود:

1. شستشو در صبح و عصر

اولین مرحله در روتین هر نوع پوستی شستشو و تمیز کردن آن است. در پوست چرب این مرحله اهمیت بیشتری دارد. افراد دارای پوست چرب باید دو بار در روز صورت خود را بشویند. همه آدم‌ها باید صورت خود را صبح زود و آخر شب بشویند. اما اگر دارای پوست چرب هستید، شستشوی صبح صورتتان نیز باید همراه با شوینده مناسب باشد. حتی اگر فکر می‌کنید صورتتان از شب قبل که شسته‌اید هنوز تمیز است، باید دوباره این کار را تکرار کنید.

در واقع در طول شب پوست در حال تکثیر سلول است. این کار با تولید مقدار زیادی چربی در پوست‌های چرب همراه است. بهتر است از شوینده‌ای استفاده کنید که علاوه بر چربی اضافه، سلول‌های مرده تجمع یافته بر روی پوست را نیز از بین ببرد.

2. لایه برداری

پوست چرب را باید هر چند وقت یکبار لایه برداری کرد. این کار به از بین رفتن سلول‌های مرده و چربی اضافه و البته باکتری و ویروسی که در منافذ پوست لانه کرده‌اند، کمک می‌کند. البته لایه برداری بوسیله محصولات قوی و خشن شیمیایی بعد از مدتی پوست را پیر و آسیب‌پذیر می‌کند. بنابراین بهترین کار استفاده از محصولات طبیعی و ملایم است. روغن رزهیپ یک لایه بردار طبیعی برای پوست چرب محسوب می‌شود. روغن رزهیپ سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، پلی فنول و آنتوسیانین است. همه این ترکیبات به بازسازی سلولی کمک کرده و یک لایه برداری ملایم و بدون آسیب بر روی پوست شما انجام می‌دهند.

3. آبرسانی


بعضی از افراد باور دارند که پوست چرب نیازی به آبرسانی و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده ندارد. این باور کاملاً اشتباه است. همه انواع پوست به مرطوب‌کننده و آبرسان نیاز دارد. اما اگر دارای پوست چرب هستید، باید در انتخاب آبرسان خود بسیار دقت داشته باشید. این آبرسان باید بر پایه آب و به اصطلاح سبک باشد. روغن آرگان می‌تواند یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان آبرسان پوست چرب باشد. برخلاف ظاهر امر، این محصول هیچ چربی اضافه ای بر روی پوست شما ایجاد نکرده و اتفاقاً چربی پوستتان را نیز تنظیم می‌کند. پس می‌توانید روزانه دو بار و در صبح و عصر صورت خود را با استفاده از روغن آرگان آبرسانی کنید.

4. درمان پوست چرب

این مرحله به دغدغه پوستی شما وابسته است. یعنی باید بدانید که در حال حاضر چه چالشی با پوست چربتان دارید. یکی از رایج‌ترین دغدغه‌های پوست چرب، آکنه و جوش است. همانطور که گفتیم پوست چرب مستعد آکنه و جوش محسوب می‌شود. پس در این مرحله باید یک روتین صحیح برای برطرف کردن و بهبود دغدغه‌تان داشته باشید. برای این کار می‌توانید از روغن درخت چای استفاده کنید.
روغن درخت چای دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی و ضدالتهابی و ترکیباتی مانند ترپینن است. از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها بخش کوچکی از خواص روغن درخت چای است که در درمان آکنه و جوش عالی عمل می‌کند. این روغن پوست را از شر سموم، سبوم اضافه و باکتری‌های تجمع یافته بر روی پوست نجات می‌دهد. از روغن درخت چای می‌توانید برای صورت، پشت بازوها و هر بخش دیگری که درگیر جوش و آکنه است، استفاده کنید. پس دو بار در روز روغن درخت چای را بر روی ناحیه تحت درمان اعمال کنید.

5. تقویت پوست چرب از راه های طبیعی

یکی از مراحل مهم روتین پوست چرب تقویت آن است. استفاده از محصولات طبیعی در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. محصولات طبیعی بدون ایجاد نگرانی بابت ترکیبات شیمیایی، به پوستتان توان مقابله با آسیب‌های محیطی را می‌بخشد. یک محصول طبیعی مناسب برای این کار روغن تقویت پوست چرب زیما است. در این محصول 12 ماده طبیعی مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان، روغن بنفشه پایه بادام و روغن آووکادو به کار رفته است. این روغن بسیار سبک است و چندین خاصیت مهم برای پوست چرب دارد. پیشگیری از ایجاد جوش‌های زیرپوستی، آبرسانی، ضد آفتاب، جوانسازی و بهبود کک و مک از جمله این خواص محسوب می‌شود.

6. محافظت در برابر آفتاب

فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی دارید، شما باید همواره از ضدآفتاب استفاده کنید. لوسیون‌های ضدآفتاب غیرطبیعی که در بازار وجود دارد ممکن است پوست شما را چرب‌تر از قبل کند. حتی اگر محصول مورد نظر برای پوست چرب تهیه شده باشد، این امکان وجود دارد.

روغن هسته انار می‌تواند بهترین جایگزین طبیعی برای ضدآفتاب مخصوص پوست چرب باشد. این محصول علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، یک ضدالتهاب طبیعی است. بنابراین ضمن محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، هر نوع آفتاب سوختگی و التهاب را نیز برطرف می‌کند.

7. محافظت از دور چشم


محافظت از ناحیه دور چشم و استفاده از محصول مناسب برای این کار باید در برنامه روزانه شما گنجانده شود. بهتر است از محصولات طبیعی برای تقویت دور چشم یک بار در صبح و یکبار در شب استفاده کنید. این نوع محصولات معمولاً سیاهی دور چشم را برطرف کرده و پوست این ناحیه را تقویت می‌کند.

چند توصیه مهم درباره مراقبت روزانه از پوست چرب

افراد دارای پوست چرب باید به این نکات توجه کنند:

بعد از انجام تمرینات ورزشی یا هر فعالیتی که موجب عرق کردن شما می‌شود حتما پوستتان را بشویید. این کار به پیشگیری از تجمع عرق، چربی، میکروب و .. در منافذ پوست و ایجاد جوش کمک می‌کند.
در انتخاب محصولات پوست دقت کنید. برای مثال محصولات دارای الکل با ویژگی‌های پوست چرب تناسب ندارد. برای این کار می‌توانید از مشاوران متخصص زیما کمک بگیرید.
پوست چرب و آکنه‌های احتمالی که گاه به گاه پیدایشان می‌شود را به هیچ عنوان دستکاری نکنید. این کار موجب پخش باکتری و گسترش آکنه و جوش بر سطح پوست می‌شود.


منبع:zimalab.co


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۹:۵۴ توسط:samilo موضوع: نظرات (0)